marți, 26 ianuarie 2010

Nu ma spal pe dinti

N-am inca probleme cu dintii, iar gurita-mi miroase a iasomie cand ma trezesc dimineata :). Am avut odata niste batoane speciale pentru dinti de la Royal Canin, foarte gustoase, dar altceva pentru ingrijirea danturii n-am folosit. Probabil ca va veni candva momentul cand va trebui sa-mi spal si eu dintii. Ce ma asteapta? Periute si paste de dinti cu aroma de carne, speciale pentru catei. Se gasesc in petshopuri si costa in jur de 14 lei. Nu folositi pasta de dinti pentru oameni, pentru ca are prea mult fluor, iar cainele risca sa se imbolnaveasca.

Cand va spalati cainele pe dinti nu luati o mimica prea serioasa, pentru ca-l veti speria. Incercati ca procedura sa fie placuta pentru catel si recompensati-l de fiecare data cand e ascultator.
Daca da semne de nerabdare in timpul periajului, faceti o pauza si apoi continuati de unde ati ramas. Cainilor care au depuneri de tartru trebuie sa li se faca detartraj, procedura care necesita anestezie generala si care se realizeaza in cabinetele veterinare. Spalatul pe dinti la caini se face de cateva ori pe saptamana si este la fel de important ca cel pentru oameni, pentru ca si patrupezii pot face gingivita sau paradontoza. Afectiunile dentare pot cauza la randul lor boli cardiace, hepatice sau renale.

Daca inca aveti nelamuriri despre cum trebuie sa va spalati cainele pe dinti, poate va ajuta urmatorul filmulet:

Un comentariu:

  1. Buna.As vrea sa stiu de la ce varsta ar trebui spalat cainele pe dinti. Multumesc

    RăspundețiȘtergere

 
Director web Pets TopOfBlogs toateBlogurile.ro Free Hit Counter