marți, 26 ianuarie 2010

Ac de cojoc pentru cainii care sar pe oameni



Am si eu cateva naravuri si unul dintre ele este sa sar de bucurie si sa latru la oamenii pe care ii vad, pentru ca, asta e, imi plac oamenii. Dovezile excesive de iubire sunt indreptate spre cei care trec prin fata blocului atunci cand sunt si eu afara si spre musafirii care-mi calca pragul casei. Unora le place, altora, nu. Cei mai multi se bucura cand ma vad asa, dar altii se sperie sau pur si simplu nu au o simpatie pentru caini si se simt deranjati. Cert e ca numarul simpatizantilor mei scade simtitor cand e noroi afara si eu ma ofer sa-i imbratisez cu labutele ude si murdare. Nici doamnele care poarta ciorapi fini nu cred ca sunt prea incantate de exuberanta mea. In toata existenta mea, am rupt doua perechi de ciorapi de dama, dar erau din familie, asa ca fapta mi-a fost iertata usor. In parc sau pe unde ma mai plimb imi pastrez tinuta de bichon demn si sunt prea atenta pe unde merg ca sa ma mai alint la picioarele trecatorilor :).

Obiceiul are radacini in copilarie, ca toate naravurile, de altfel, spun dresorii de caini. Cand eram cat palma de mica, faceam la fel, dar de la dimensiunea aia nu deranjam pe nimeni, asa incat comportamentul meu a fost incurajat. Cainii obisnuiti asa de mici invata ca daca sar in bratele cuiva obtin afectiunea cautata, atitudine care se mentine si la maturitate. Patrupezii nu fac deosebirea intre un catelus de cateva kilograme si un caine adult, de zece ori mai greu, capabil sa darame un om. E drept, naravul se regaseste mai ales la cainii de talie mica, pentru ca ei sunt mai alintati si foarte usor de luat in brate. Exuberanta se poate manifesta insa si la cainii de talie mare si atunci situatia e mai delicata, pentru ca oamenii nu prea se relaxeaza cand vad ca un ciobanesc german alearga cu viteza spre ei, fie si in joaca.

Solutia e una si categorica, vorbesc, din experienta lor, dresorii de caini. Odata ce s-a stabilit ca patrupedul nu mai are voie sa sara de fericire (sau de nefericire :)) pe oameni, nu i se va mai permite sa faca asta nici macar cu stapanii lui. Un caine nu stie ce inseamna exceptiile de la regula. Cum o sedinta intre patru ochi in care sa i se explice cum sta treaba nu ar da roade, mesajul se transmite prin ignorarea patrupedului atunci cand se manifesta necorespunzator. Cainii inteleg mai bine limbajul corpului, decat pe cel verbal. Sare pe voi? N-are rost sa tipati la el pana ragusiti. Intoarceti-i spatele si ignorati-l pana va intelege ca nu primeste atentie daca nu se potoleste. Laudati-l de indata ce si-a lasat labutele jos. Sare iar pe voi? Ignorati-l. Exersati de mai multe ori consecutiv, timp de cateva zile. Ia sa vad, va lasa inima?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Director web Pets TopOfBlogs toateBlogurile.ro Free Hit Counter