sâmbătă, 9 ianuarie 2010

De ce sa va luati bichon cu pedigree

Pedigree-ul este important pentru ca va da siguranta ca patrupedul va fi sanatos, ca va corespunde standardelor rasei, ca va arata asa cum v-ati dorit si ca va avea greutatea dorita. Stiu si eu ca cine isi doreste bichon vrea un catel mic si pufos. Daca-l luati fara pedigree, riscati sa va treziti cu un dulau pufos :). Asta in cazul fericit, pentru ca se poate ca la maturitate sa nu fie si pufos, ci doar dulau.

Mami nu stia lucrurile astea acum mai bine de un an, cand m-a luat pe mine. A gasit mai multe anunturi pe internet si s-a oprit la unul singur, al unei asa-zise canise, de fapt un loc unde niste inmultitori sunt pusi pe facut bani si imperecheaza caini tot timpul. Ca sa va spun cinstit, parintii mei naturali numai ingrijiti nu erau si asta se putea vedea cu ochiul liber daca te uitai la blanita lor. Daca nu era tunsa, atunci era murdara si plina de noduri. Problemele sunt insa mult mai grave. La canisele inmultitorilor, catelusele sunt puse sa faca pui de doua ori pe an, ca sa nu existe timpi morti, or asta inseamna exploatare, pentru ca organismul lor nu apuca sa-si revina dupa o nastere. De aceea, sunt slabe si fara vlaga. Dar pentru ca asta nu e suficient, se fac si monte intre frati sau intre pui si parinti, ceea ce duce la nasterea unor catei cu boli genetice. Cand veti lua puiul de catel de la inmultitori, el va parea sanatos, pentru ca de cele mai multe ori vor sa scape de ei la varste cat mai fragede, de o luna, maxim doua. Asta se intampla si daca luati un catel din petshop.

Eu am plecat de la inmultitori cand aveam vreo 7 saptamani. Eram mica si pufoasa, aparent perfect sanatoasa. Mica si pufoasa am ramas si acum, ceea ce e perfect, dar pe la 5 luni am inceput sa schiopatez. Am facut radiografii, am mers la medici, am luat tratamente. Am o boala genetica la piciorul stang din spate, din cauza careia va trebui sa iau vitamine toata viata. Asta in cazul fericit, pentru ca altfel poate va trebui sa ma operez. Deocamdata sunt bine, nu ma mai doare piciorul si nu mai schiopatez decat in anumite momente.

Vaccinuri false pe carnetele de sanatate

Nu va lasati pacaliti de cei care va spun ca pedigree-ul va costa in plus. Nu este adevarat. Daca parintii catelului au pedigree, vor avea si puii. Nu exista crescatori adevarati care sa nu scoata pedigree si pentru pui, asa ca nu uitati sa luati actele cand cumparati cainele. Daca vi se promite ca vi se vor trimite prin posta sau ca vi se vor inmana in zilele urmatoare, aveti grija sa nu fiti pacaliti. De asemenea, nu confundati pedigree-ul cu carnetul de sanatate sau cu pasaportul! Daca nu luati cainele de la o canisa adevarata, exista pericolul ca vaccinurile trecute pe carnetele de sanatate sa fie false. Mare atentie la cei care vand "bichon toy"! Nu exista "bichon toy" din simplul motiv ca bichonul este prin natura lui de talie mica. Daca un "crescator" va va spune ca vinde bichon toy, cu siguranta aveti de-a face cu un inmultitor de caini care incearca sa va pacaleasca si ar fi bine sa cautati o canisa de unde sa luati un bichon autentic.

Cum recunoasteti o canisa adevarata

O canisa de incredere creste maxim doua rase, nicidecum zeci de rase. La o canisa adevarata nu veti gasi sa cumparati caini in orice moment al anului, ci, foarte probabil, va trebui sa va treceti pe o lista de asteptare si sa aveti rabdare chiar si un an pana sa va vina randul sa va luati puiutul. Un crescator de incredere va va pune multe intrebari despre membrii familiei, despre conditiile in care veti creste cainele, despre timpul pe care i-l veti acorda si abia apoi va va spune cat costa patrupedul. Cine nu este interesat de mediul in care va ajunge catelusul si vrea doar sa vanda cainele mai repede nu este un crescator de incredere.

Proprietarii unei canise adevarate va vor lasa sa-i vizitati de cate ori doriti si va vor arata in ce conditii cresc cainii. Ei nu au nimic de ascuns. Puteti spune asta despre inmultitori? Cati dintre voi nu v-ati intalnit cu inmultitori ba la o gura de metrou, ba in fata nu stiu carui magazin ca sa va luati cainele? Crescatorii de incredere va vor da numeroase sfaturi despre ingrijirea bichonului si vor dori sa tina legatura cu voi.

Asadar, cand va hotarati sa va cumparati un bichon, decideti-va ce tip de bichon vreti-maltese, bolognese, frise sau havanese-si apoi cautati o CANISA. Aveti grija, bichonul e un catel care se intretine destul de greu. Nu numai ca este un catel fragil, dar trebuie periat zilnic si trebuie curatat la ochi la doua-trei zile, pentru ca altfel pot aparea infectii, iar blanita din zona se pateaza in rosu sau maro. Daca nu aveti rabdarea necesara pentru cresterea unui bichon, mai bine va orientati spre alta rasa. Retineti insa ca indiferent de rasa aleasa, pentru binele lui si al vostru, cainele trebuie sa aiba pedigree.

Canise de unde puteti lua cu incredere bichoni: Larus, Lora's Maltese, Fluffy Angel, Karvil's Havanese, Minibelle Top Dog, Tess de Larus.
Daca nu va permiteti sa luati un caine cu pedigree, adoptati un catel abandonat :).

Cititi si: Beji, un bichon fara pedigree, nu aude, nu vede

19 comentarii:

  1. buna roxy! ai perfecta dreptate cu tot ce ai scris . eu am doi catei bison de 4 ani, mascul si femela, au carnete de sanatate , vaccinuri, deparazitari, le fac baie săptamanal mai ales ca avem si curte si zburda pe afara, iar acum avem si 4 puiuti draguti care au nevoie de o ingrijire deosebita. nu suntem crescatori si nu am facut din asta o afacere doar am vrut ca , catelusa sa fie mamica. din pacate nu am reusit inca sa ii vindem dar speram sa le gasim stapani iubitori si as vrea sa am siguranta ca vor merge pe maini bune, tocmai de aceea nu aş vrea să-i dau spre adopţie gratis, mi-e teama ca nu vor fi ingrijiti cum trebuie .oricum eu voi lăsa un nr de tel pt cei interesaţi 0741515051

    RăspundețiȘtergere
  2. ce vrei sa spui?ca daca ai aflat ca catelusa nu e rasa pura inseamna ca nu il (nu o)mai iubesti? ce superficial(a)

    RăspundețiȘtergere
  3. uite-te doar ce catel superb ai.ce conteaza pedigriul?(stiu ca se scrie pedigree)

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim: eu zic doar sa nu mai dam banii pe caini fara pedigree. N-avem bani pentru animale cu pedigree, adoptam :)

    RăspundețiȘtergere
  5. bai fugi cu caprele......mersi de informatiii si recomandarile tale de pe toate siteurile am verificat ca toate sunt ale tale asa ca te incluzi in aceiasi categorie de inmultitor de animale ca in descrierea facuta de tine. normal in ziua de azi unde concurenta e mare sa aplici astfel de strategii denigrind alti inmultitori ca si tine sperind ca vei reusi cu asta. iti urez sa dai numai de naivi ca sa poti supravietui.dar ai grija ce mai scrii pe blog sau pe net ca mai sunt si ca mine care nu plimba caprele ..... succes.

    RăspundețiȘtergere
  6. @anonim: vezi ca pentru halucinatii sunt solutii la psihiatrie :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna multumesc de informatiii

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu vreau sa-mi iau un bichon frise de la canisa de Mitoi.Imi poate da cineva relatii despre aceasta canisa?Siteul lor este www.canisademitoi.ro

    RăspundețiȘtergere
  9. acum o luna mi-a murit campionul..un golden retriver de 35 de kg . plangeam in fiecare zi iar barbatul meu de 1 decembrie mi-a facut o surpriza si a sunat la un anynt din ziar pt un bishon maltez.am mers 50 de km ca sa ajungem la casa unde se aflau cateii.cand am ajuns acolo era un miros greu de descris .ne-a lasat la usa si ne aducea pe rand cate un catel. deja doamna care prezenta cainii imi devenise antipatica eu care sunt o pers foarte sociabila. ne-a scos la usa o catelusa de 5 saptamani .deja era nervos si prietenul meu de felul in care ne-a primit doamna ,am luat catelusa repede sa nu se razgandeasca doar despre bani vorbea nu o interesa cum ajunge catelusa sau unde ,nu ne-a dat nici un fel de informatii cum se cresete. am ajuns a doua zi la veterinar si medicul ne-a zi ca este prea micuta si pt ca am luat-o de langa mama nu o sa-si faca anticorpii. caut pe internet cum se creste un bishon iar totul este in contradictoriuu. ma sperie faptul ca este prea micuta si sa nu ii se intample ceva. ea ``pare`` sanatoasa dar vedem...sper ca am nimerit bine

    RăspundețiȘtergere
  10. marynuka_marynuka18 ianuarie 2013 la 22:42

    nu iti fie teama nu pateste nimic am avut eu pui si cateaua la 4 saptamini nu a vrut sa ii mai hraneasca si iam dat prietenilor si cunostinte toti sint foarte bine au crescut foatrte bine acum au un an

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna Roxy ,
    Acum trei saptamani mi-am luat si eu un maltese de 7sapt de la o doamna dintr-un oras din apropiere.A fost foarte draguta in privinta informatiilor despre crestere ,am vorbit foarte mult la telefon.l-am cumparat dar acum incep dubiile..boticul lui pare prea ascutit pentru cel al unui bichon iar blana este dreapta iar in pozele de pe net pare mai ondulata.Nu stiu ce sa cred,poate e si din cauza boticului patat jumatate negru,jumatate roz si nu mi dau seama foarte bine...Sper sa iasa un adult ok.
    In ciuda acestei indoieli,Cookie este deja ca si copilul meu si nu l-as schimba pentru altul.
    Inca ceva Roxi,ai trecut si tu prin faza rontaielii tot ce-ti sta in cale?
    Te pup si te imbratisez

    RăspundețiȘtergere
  12. Doamne feri ... Incurajezi oameni sa dea la o parte cainii care nu au pedrigree sau care sunt dati spre adoptie... Orice caine trebuie sa fie iubit. Adica daca tu ai lua un bichon maltez fara pedigree si cand are un an nu mai apartine rasei nu il mai iubesti???? Doamne feri!! Esti un om care nu iubeste animalele

    RăspundețiȘtergere
  13. Abureli..... iti arat caine fara pedigree care e mult mai frumos si sanatos decat unul cu .plus de asta ca , cand iei un caine din parinti cu pedd si il iei fara peddy e mai ieftin decat unul din aceeasi parinti care e aproape dublu la pret si cand colo sunt la fel doar k asta nu are o hartie care o tii in dulap toata viata asta in cazul in care nu mergi la expozitii normal ca poti si sa te pacalesti cu un metis dar daca esti cunoscator si ii vezi si parintii nu prea poti da gres se vad imediat trasaturiile rasei , plus de asta ca si cei cu pedy pot fi metis cu pedigree fals sau mama cu pedigree si tata fara sau declara tata unul cu pedy si can colo e altul sunt mai multe smecherii de scos banii de pe oameni , eu zic ca daca nu vrei sa il duci in expozitii e bun si fara ped mai ale ca pretul unuia cu pedigree este foarte piperat.

    RăspundețiȘtergere
  14. Este un pret extrem de piperat pt noi care avem salariu si de 600 ron, in schimb nu as tine un "dulau" am un beagle.

    RăspundețiȘtergere
  15. propaganda ca sa dai sute de euro pe caini cu pedigree! e plina tara de bichoni frumosi si sanatosi de la inmultitori ,care e problema?Cainii cu pedigree sunt foarte scumpi (600-1000 euro) si chiar si asa ii poti lua cu defecte si chiar bolnavi ,nu putine sunt cazurile in comparatie cu putinii crescatori cu pedigree !!!

    RăspundețiȘtergere
  16. N-ai cu cine ba ! Niste tarani !
    Romanu' n-a-nteles ca un caine fara pedigree nu are valoare chinologica !
    N-a-nteles ca "rasa pura" nu e pe vorbe, e pe inscrisuri ( Ce garantie dom'le ? Noi aicea lucram pe incredere ! )
    Asta e cultura chinologica in Romanica ! E admirabila, sublima - putem zice, dar lipseste cu desavarsire !

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna Roxi ! Interesant articolul si se vede ca este scris din suflet, pentru cei interesati sa-si achizitioneze un catel (indiferent de rasa) cel mai bun sfat ar fi sa se contacteze Asociatia Chinologica Romana (www.Achr.ro) unde va putea primi informatii pertinente despre canisele de la noi.Eu unul as cumpara un catel cu pedigree si daca ar fi numai pt faptul ca am o garantie a sanatatii iar ca si aspect ce sa mai vorbim....La Multi Ani !!!

    RăspundețiȘtergere

 
Director web Pets TopOfBlogs toateBlogurile.ro Free Hit Counter