sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Ce mananc

Va spun de la bun inceput ca hrana cea mai sanatoasa pentru noi, cateii, este cea uscata. Problema e ca sunt sortimente si sortimente, unele foarte ieftine si pe atat de proaste, altele mai scumpe, dar cat se poate de bune. Din ultima categorie face parte mancarea premium si super premium. De cateva luni, eu mananc Purina Pro Plan Digest cu miel si orez, 100 de grame pe zi, hrana super premium. Am energie, blanita imi luceste si chiar mi se pare gustoasa. Am incercat mai multe sortimente, dar deocamdata asta mi se pare cel mai bun. Cand eram pui, mancam Royal Canin. Apoi am trecut pe Pro Plan cu pui si orez. Ambele mi-au placut. Cand am implinit 1 an, am trecut pe hrana de adult si am incercat Hills. Yac! Nu mi-a placut deloc. O perioada, am mancat iar RC, dar aveam prea multa energie si nu mai simteam deloc nevoia sa ma odihnesc. Alergam si latram intruna, n-aveam stare deloc. Mami spune ca eram chiar agresiva. Am incercat Pro Plan cu somon, dar pestele n-a fost pe gustul meu. Apoi am incercat Acana cu miel si mere. Mi-a placut foarte mult, dar faceam caca de 5-6 ori pe zi, daca nu si mai des, semn ca nu-mi pria. Si asa am ajuns la PP cu miel si orez. Boabele pot parea un pic cam mari pentru rasa mea, dar sunt gustoase si asta compenseaza. Am amintit de marime, pentru ca stiu ca rasele mici prefera boabele mici, dar eu zic ca merita efortul.

Toate sortimentele pe care le-am incercat au fost super premium. Mai sunt si altele: Eukanuba, Belcando, Biomill, Natural, Pro Pac, Arden Grange, Orijen (totusi, asta are prea multe proteine pentru rasele mici si poti face buba la ficat). Unele dintre acestea s-ar putea sa nu va placa la gust, stiu, depinde de fiecare.

Cu hrana umeda, conservaraia, n-am prea avut de-a face. Mami mi-a luat de vreo doua ori conserva cu peste de la Applaws si m-am lins pe botic de bun ce a fost. Dar mami zice ca daca imi da conserve, o sa fac mofturi la boabe, deci rar prind asa ceva. Poate de ziua mea, cine stie...

Clar, fara recompense, nici un caine nu poate fi fericit. Eu primesc cu placere ardei, morcovi si mere. Am avut si biscuiti de la Bosch. Mi-au placut, dar mami nu mi-a mai cumparat pentru ca spune ca adaosul de proteine ar putea sa-mi cauzeze alergie. Nu stiu daca sa-l trec la deserturi, dar mai am un os din piele pe care-mi place sa-l rod la maxim. Si ala contine proteine, dar unul pe saptamana merge.

Ce nu va recomand sub nici o forma este mancarea de tip Pedigree, Chappi. Ca sa fiu mai exacta, mancarea pe care o gasiti si in supermarket. Este de proasta calitate, nu are suficiente vitamine, minerale si proteine, iar, in timp, o sa simtiti pe blanita, oasele si imunitatea voastra efectele. Este in schimb foarte gustoasa si asta s-ar putea sa va pacaleasca. Daca nu credeti ce zic, intrebati-va medicul veterinar! Nu va recomand nici mancarea gatita, chiar daca si mie imi place. Nu e sanatoasa pentru caini. Stiu, stiu, si eu cersesc de cate ori pot, dar va spun cu labuta pe inima ca mai bine ne lipsim de ea. O sa revin cu un alt post unde o sa pun o lista cu alimente interzise. De dulciuri si alcool nici nu mai pomenesc.

Cititi si: Alimente interzise cainilor, Ce faceti cu cainii mofturosi la mancare

3 comentarii:

  1. Buna!Am si eu un bichon maltese, baietel :-)), si cand era mic i-am dat Royal canin, foarte bune...i-au placut, ulterior am trecut pe Friskies Junior Pui cu legume, pt ca bobitele sunt mici si-i plac.Nu stiu insa cat ar trebui sa manance, in grame ma refer...si la medic n-am ajuns deocamdata...precizez ca tocmai a implinit 1 an. Si mai am un dubiu, si anume fiind adult acum, oare e bine sa continuam cu "Junior"??ma poti ajuta cu ceva informatii?Aaa....si altceva nu i-am dat niciodata in afara de bobite, m-am gandit ca e mai bine asa, sa nu stie gustul altor "bunatati", caci e mai bine pt amandoi asa..deci excludem alt gen de mancare, bineinteles cu exceptia oaselor speciale pt ros...

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Roxy, am si eu un bichon maltez de 6 luni si pana acum i-am dat Pedigree Junior, acum vreau sa ii dau mancare premium sau super premium deoarece am tot auzit ca e cea mai buna mancare... nu stiu ce sortiment sa ii iau,Royal Canin ar fi o alegere buna ( avand in vedere ca are 6 luni)? sau imi recomanzi altceva? :o3

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna! Cred ca Royal Canin este o alegere foarte buna, daca-i si place! Din mancarurile superpremium, alege orice e pe gustul maltezului! :p

    RăspundețiȘtergere

 
Director web Pets TopOfBlogs toateBlogurile.ro Free Hit Counter