miercuri, 3 februarie 2010

Medicamentele pentru oameni, toxice pentru caini



Aveti grija unde tineti medicamentele pentru oameni, deoarece unele dintre ele sunt toxice pentru caini, chiar si in doze mici. Ibuprofenul, aspirina, paracetamolul si naproxenul sunt doar cateva exemple de medicamente care le pot cauza patrupedelor ulcere, afectiuni renale si hepatice. Antidepresivele pot provoca voma, letargie, precum si instalarea sindromului serotoninic, manifestat prin agitatie, febra, hipertensiune si dezorientare, in timp ce medicamentele pentru tratarea ADHD-ului (tulburare cu deficit de atentie, hiperactivitate/impulsivitate) si a racelii ori sinuzetei le pot cauza cainilor hipertensiune si febra. La randul lor, antidiabeticele orale duc la scaderea dramatica a nivelului de zahar din sange, fenomen manifestat prin dezorientare. Si vitamina D este periculoasa, aceasta cauzand voma, pierderea poftei de mancare, precum si nevoia crescuta de a bea apa si de a urina.

Nu administrati medicamente cainilor decat la indicatia medicului veterinar si nu le inlocuiti pe cele prescrise cu altele asemanatoare pentru ca acestea din urma pot contine substante periculoase pentru organismul patrupedului.
Daca patrupedul a inghitit din greseala medicamente, mergeti de urgenta la veterinar. Unele semne ale intoxicatiei, precum sangerarile interne sau deteriorarea functiei renale ori hepatice, nu se vad imediat. Vomitatul sau schimbarile de comportament pot aparea abia dupa cateva ore de la ingestie, cand e posibil ca unele functii ale organismului sa fi avut deja de suferit. Pentru un tratament eficient, spuneti-i veterinarului ce fel de pastile a inghitit cainele si, mai ales, cat de multe. Medicul va trebui sa calculeze doza inghitita masurand miligramele de medicamente pe kilogram/corp.

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu

 
Director web Pets TopOfBlogs toateBlogurile.ro Free Hit Counter